Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski we Włodawie

Logo - Urząd Miejski we Włodawie

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Budżet miasta na 2009 rok
Data utworzenia
2008-12-30
Opis

Uchwała nr XXVIII/180/08
Rady Miejskiej
we Włodawie
z dnia 19 grudnia 2008r
.

 

w sprawie uchwalenia budżetu miasta na 2009 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 182, art. 188 ust. 2 pkt. 1 i 2, art. 195 ust. 2, art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) Rada Miejska we Włodawie uchwala, co następuje:

§1

1. Określa się dochody budżetu miasta w kwocie 32.246.287,- zł, z tego:
a) dochody majątkowe w kwocie 3.941.400,- zł 
b) dochody bieżące w kwocie 28.304.887,- zł 
z
godnie z załącznikiem nr 1, w tym: 
- dotacje celowe związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie 4.498.375,- zł,
- dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 83.460,- zł,
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 226.000,- zł. 
2. Określa się wydatki budżetu miasta w kwocie 36.446.304,- zł, z tego: 
a) wydatki majątkowe w kwocie 8.771.000,- zł 
b) wydatki bieżące w kwocie 27.675.304,- zł 
zgodnie z załącznikiem nr 2, w tym: 
- wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie 4.498.375,- zł,
- wydatki na pomoc finansową i rzeczową dla innych j.s.t. w kwocie 475.000,- zł,
- wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na kwotę 219.000,- zł,
- wydatki na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii na kwotę 7.000,- zł.
- wydatki na zadania wspólne realizowane na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 41.160,- zł
- wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 96.870,- zł.
3. Określa się przychody budżetu w wysokości 5.041.000,- zł i rozchody budżetu w wysokości 840.983,- zł. Przychody i rozchody budżetu sklasyfikowane według paragrafów określających źródło przychodu oraz rodzaj rozchodu zestawione są w załączniku nr 3,
4. Deficyt w kwocie 4.200.017,- zł planuje się pokryć planowanymi do zaciągnięcia kredytami długoterminowymi.

§2

1. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 5.000,- zł2. Tworzy się rezerwę celową w kwocie 175.000,- zł, z przeznaczeniem na: 
a) dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy udzielanych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w kwocie 25.000,- zł, 
b) dotacje dla klubów sportowych działających zgodnie z ustawą o sporcie kwalifikowanym – 120.000,- zł,
c) realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 30.000,- zł.

§3

1. Określa się wydatki na zadania inwestycyjne nie objęte wieloletnimi programami inwestycyjnymi zgodnie z załącznikiem nr 4.2. Określa się wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi zgodnie z załącznikiem nr 10.

§4

Określa się plan przychodów Miejskiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 120.000,- zł. Plan finansowy funduszu stanowi załącznik nr 5.

§5

1. Określa się dotacje dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 928.950,- zł zgodnie z załącznikiem nr 6,
2. Określa się dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy udzielane w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w kwocie 115.000,- zł, zgodnie z załącznikiem nr 7,
3. Określa się dotacje dla publicznych i niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w kwocie 286.842,- zł zgodnie z załącznikiem nr 8,
4. Określa się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 96.870,- zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§6

1. Upoważnia się Burmistrza do dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej.
2. Upoważnia się Burmistrza do przekazania upoważnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej innym jednostkom organizacyjnym miasta, z wyjątkiem wynagrodzeń osobowych pracowników.

§7

1. Określa się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 300.000,- zł.
2. Określa się maksymalną wysokość poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 300.000,- zł.
3. Określa się maksymalną wysokość pożyczek udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 100.000,- zł.

§8

1. Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, stanowiących jednocześnie ich sumę nie może przekroczyć kwoty 5.341.000,- zł.
2. Łączna kwota udzielonych poręczeń i gwarancji nie może przekroczyć 400.000,- zł.

§9

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2010 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w roku 2010.
2. Określa się sumę do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania w wysokości 9.000.000,- zł.
3. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w granicach kwot określonych w załączniku nr 9. 
4. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy i projekty w granicach kwot określonych w załączniku nr 10.

§10

 

Upoważnia się Burmistrza do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§11

 

Zobowiązuje się Burmistrza do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2009 roku w szczegółowości uchwały budżetowej oraz informacji składanych przez samorządowe instytucje kultury w szczegółowości wynikającej z planów finansowych tych jednostek, z uwzględnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.

§12

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Włodawy.

§13

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Plik
zip pobrano: 18 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Purc Adam
Dodano do BIP dnia: 2013-05-15 21:46:13